Title: | Biblioteki publiczne dla dzieci w Polsce w świetle form pracy z czytelnikiem |
Authors: | Langer, Hanna |
Keywords: | alfabetyzacja rodzinna; family literacy; biblioteki publiczne dla dzieci |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2" (S. 189-200). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Misją biblioteki publicznej — jak zapisano w Manifeście bibliotek publicznych
IFLA/UNESCO — „jest kształtowanie i wyrabianie nawyków czytelniczych dzieci
od jak najwcześniejszych lat”, jak również „stymulowanie wyobraźni i twórczości
dzieci i młodzieży”. Choć biblioteka publiczna powinna zaspokajać potrzeby
wszystkich grup czytelniczych, to jednak jedną z nich — dzieci — należy
traktować w sposób priorytetowy, bo „jeżeli we wczesnym dzieciństwie zaszczepi
się u dzieci fascynację wiedzą i wytworami myśli ludzkiej, to będą one korzystać
z tych tak kluczowych narzędzi rozwoju osobistego w całym swoim życiu”. Przyjęcie
zatem do bibliotek jak najmłodszych użytkowników daje dużą gwarancję, że
pozostaną oni czytelnikami na długo. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3076 |
ISBN: | 9788322618158 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|