Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4307
Tytuł: Medialaby, fablaby i banki wiedzy jako nowe modele instytucji edukacyjnych i animacyjnych. Problemy i wyzwania
Autor: Maj, Anna
Słowa kluczowe: medialab; fablab; bank wiedzy; cyberbricoleurzy; pokolenie Sieci; kompetencje nowomedialne; edukacja medialna; festiwale cybersztuki i nowych technologii
Data wydania: 2017
Wydawca: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Źródło: Państwo i Społeczeństwo, 2017, nr 3, s. 85-103
Abstrakt: Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na specyfikę działań nowatorskich instytucji nowomedialnych o charakterze edukacyjnym i animacyjnym. Autorka, odnosząc się do koncepcji z zakresu edukacji medialnej i socjologii Sieci, opisuje praktyki pokolenia Sieci czy cyberbricoleurów oraz kompetencje medialne charakterystyczne dla użytkowników usieciowionych i mobilnych mediów cyfrowych. Instytucje promujące działania nowomedialne, m.in. centra i festi􏰀wale cybersztuki i nowych technologii oraz związane z nimi dyskursy (np. dyskurs otwartości danych, DIY czy dyskursy cybersztuki i transhumanizmu) autorka postrzega jako formy narzędzi, które mogą być przydatne dla edukacji nowomedialnej. Artykuł omawia szczegółowo koncepcje medialabu, fablabu i banku wiedzy, genezę ich amerykańskich i europejskich modelowych instytucji, a także ich nowatorskie cechy, istotne z perspektywy animacyjnej i edukacyjnej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4307
ISSN: 1643-8299
2451-0858
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maj_Medialaby_fablaby_i_banki_wiedzy_jako_nowe_modele_instytucji_edukacyjnych.pdf503,48 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons