http://hdl.handle.net/20.500.12128/4307
Tytuł: | Medialaby, fablaby i banki wiedzy jako nowe modele instytucji edukacyjnych i animacyjnych. Problemy i wyzwania |
Autor: | Maj, Anna |
Słowa kluczowe: | medialab; fablab; bank wiedzy; cyberbricoleurzy; pokolenie Sieci; kompetencje nowomedialne; edukacja medialna; festiwale cybersztuki i nowych technologii |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego |
Źródło: | Państwo i Społeczeństwo, 2017, nr 3, s. 85-103 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na specyfikę działań nowatorskich instytucji nowomedialnych o charakterze edukacyjnym i animacyjnym. Autorka, odnosząc się do koncepcji z zakresu edukacji medialnej i socjologii Sieci, opisuje praktyki pokolenia Sieci czy cyberbricoleurów oraz kompetencje medialne charakterystyczne dla użytkowników usieciowionych i mobilnych mediów cyfrowych. Instytucje promujące działania nowomedialne, m.in. centra i festiwale cybersztuki i nowych technologii oraz związane z nimi dyskursy (np. dyskurs otwartości danych, DIY czy dyskursy cybersztuki i transhumanizmu) autorka postrzega jako formy narzędzi, które mogą być przydatne dla edukacji nowomedialnej. Artykuł omawia szczegółowo koncepcje medialabu, fablabu i banku wiedzy, genezę ich amerykańskich i europejskich modelowych instytucji, a także ich nowatorskie cechy, istotne z perspektywy animacyjnej i edukacyjnej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4307 |
ISSN: | 1643-8299 2451-0858 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Maj_Medialaby_fablaby_i_banki_wiedzy_jako_nowe_modele_instytucji_edukacyjnych.pdf | 503,48 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons