Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/4805
Tytuł: | Dźwiękowe funkcje języka w kształceniu kompetencji językowej uczniów - problemy, uwagi i postulaty |
Autor: | Przybyla, Olga |
Słowa kluczowe: | dźwiękowe funkcje języka; kompetencje językowe |
Data wydania: | 2012 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | : B. Nieszporek-Szamburska (red.), "Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów" (S. 299-316). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Mimo licznych publikacji z zakresu fonetyki, fonologii i kultury żywego słowa okazuje się, że w edukacji polonistycznej nadal małą wagę przywiązuje się do dziedziny nauki o dźwiękowym aspekcie języka i bagatelizuje
się jej znaczenie dla kształcenia kompetencji językowej uczniów. Przyzwyczajenie się do mechanicznego, bezmyślnego wypowiadania słów, bez zwracania uwagi na ich poprawność wymawianiową oraz ich
treść wewnętrzną, jest problemem, z którym współczesna edukacja polonistyczna zmaga się od dawna. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4805 |
ISBN: | 9788322620519 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|