Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5669
Title: Rola elementów autoprezentacyjnych i autopromocyjnych w wyborze szkolnych słowników frazeologicznych
Authors: Czarnota, Emilia
Keywords: polskie słowniki frazeologiczne
Issue Date: 2016
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 127-136). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The author focuses on the dynamic changes in the selection of the Polish phraseological dictionaries of the Polish language. She indicates a rapid increase in the number of these publications on the Polish market. The article focuses on school dictionaries of Polish phraseology and on the significance of commercial criteria in the selection of these publications by parents and teachers. The author presents example elements of self-presentation and self-promotion. Their strategic location in the dictionaries has an unquestionable influence on the success among a wide group of customers — students, parents and teachers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5669
ISBN: 9788380127678
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Czarnota_rola_elementow_autoprezentacyjnych_i_autopromocyjnych.pdf283,04 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons