Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6011
Tytuł: Odwołania do wartości społecznych i ocena rzeczywistości w kampaniach wyborczych kandydatek na urząd prezydenta RP w latach 2005 i 2015
Autor: Witkowska, Ilona
Słowa kluczowe: wartości społeczne; ocena rzeczywistości; kampania wyborcza; Polska
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Mitrenga (red), "Słowo - wartość - jakość w języku i w tekście" (S. 143-168). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Linguarum Silva, t. 5;
Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nr 3510;
Abstrakt: The aim of the considerations featured in the article is to distinguish the most important values, with special reference to social values, to which the female candidates who pursued the office of the president of the Republic of Poland referred to in their electoral campaigns – Henryka Bochniarz in 2005 and Magdalena Ogórek in 2015. In the electoral discourse each politician uses a certain set of values which he or she considers relevant and efficient in his or her message and ones which are consistent with his or her ideology, therefore the author of the article suggests to examine more closely the ways of evaluating reality that both female candidates embraced and analyses the similarity (and the variety) or convergence (and divergence) of the values which these candidates emphasise and support.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6011
ISSN: 2300-0023
0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Witkowska_Odwolania_do_wartosci_spolecznych.pdf365,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons