DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gomóła, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T12:05:15Z | - |
dc.date.available | 2018-09-10T12:05:15Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | A. Gomóła, M. Pacukiewicz (red.), "Badanie kultury : ludzie, projekty, realizacje" (S. 223-236). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8012-867-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6092 | - |
dc.description.abstract | "Wedle najwcześniejszych projektów – mam na myśli przede wszystkim
propozycję Stanisława Pietraszki1 – studia kulturoznawcze nie miały mieć
charakteru pedagogicznego. Nie oznacza to jednak, że wiedza, którą teraz nazywamy
kulturoznawczą, nie była ważna w kształceniu nauczycieli, a zwłaszcza
polonistów. W części uniwersytetów (inaczej niż we Wrocławiu) kierunki
kulturoznawcze początkowo były prowadzone przez instytuty lub katedry
związane z filologią polską albo przez jednostki, które się z nich wyłoniły (tak
było m.in. w Łodzi i Katowicach, by wspomnieć ośrodki najstarsze, a także
w Opolu czy Lublinie).
Na Uniwersytecie Śląskim, zanim w 1977 roku powstało kulturoznawstwo2,
w ramach filologii polskiej wprowadzono zajęcia filmoznawcze3 (jako
pierwsze – w 1974 roku), w 1975 roku z teorii kultury, a rok później – teatrologiczne.
Nasze kulturoznawstwo nie realizowało specjalności pedagogicznej, ale są dokumenty świadczące o tym, że założenia były inne." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kultura | pl_PL |
dc.subject | badania kulturoznawcze | pl_PL |
dc.title | Kształcenie nauczycieli wiedzy o kulturze | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|