http://hdl.handle.net/20.500.12128/630
Tytuł: | Wstępna identyfikacja zaburzeń mowy - przesiewy logopedyczne w praktyce nauczyciela |
Autor: | Moćko, Natalia Sroka, Agnieszka Szlachta, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | Zaburzenia mowy; Profilaktyka logopedyczna; Rola nauczyciela w profilaktyce logopedycznej; Diagnoza i terapia logopedyczna |
Data wydania: | 2012 |
Źródło: | K. Węsierska (red.), "Profilaktyka logopedyczna praktyce edukacyjnej. T. 1" (s. 169-185). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The subject of the article is the role of speech disorder screening in speech and language therapy (SLT) prevention and intervention. The authors presented a detailed account of the screening test Testing instrument for kindergarten aged children screening, supplementing it with a classification of norms according to which a child is assessed, as well as the examples of various speech aspects tests. The article emphasizes the possibilities of preventive impact in teacher work. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/630 |
ISBN: | 978-83-226-2058-8 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Mocko_Wstepna_identyfikacja_zaburzen_mowy.pdf | 412,67 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons