Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/779
Title: O tematach lekcji języka polskiego z perspektywy nauczyciela i ucznia
Authors: Kubarek, Marta
Keywords: Metody nauczania języka polskiego; Tematy lekcji
Issue Date: 2012
Citation: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 21(2012), s. 105-114
Abstract: The aim of the article is to show how lesson topics are built by teachers. The analysis of the material indicates that although formed properly (topics inform about the covered material, follow the core curriculum and an annual didactic plan), more and more topics are becoming calques of syllabi keywords. The latter, when constructed, forget about the subject tanght and the fact that the topic should be created above all in line with it. It might be proved by the fact that a motivational function is realised by slightly above 40% of all the topics under analysis.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/779
ISSN: 0208-5011
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kubarek_O-tematach_lekcji_jezyka_polskiego.pdfKubarek_O_tematach_lekcji_jezyka_polskiego599,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons