Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7910
Tytuł: Artistic creation as a way to realize the emancipatory paradigm
Autor: Pawlik, Sabina
Słowa kluczowe: intellectual disability; artistic creation; emancipation; paradigms of special education
Data wydania: 2017
Źródło: Interdisciplinary Contexts of Special Pedagogy, No. 16 (2017), s. 131-144
Abstrakt: The article relates to artistic creation of intellectually disabled people as an example of possible ways for them to reach emancipation. In this paper, I claim that artistic creation of intellectually disabled people may constitute a tool of self-expression, and as a result be a way to realize the emancipatory paradigm in special education. I have illustrated my hypothesis with some poetry written by two women affected by Down syndrome whose creation is a conscious act of formulating an autonomous artistic message.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7910
ISSN: 2300-391X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pawlik_Artistic_creation_as_a_way_to_realize.pdf413,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons