Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/824
Title: Folklor muzyczny jako element wielopłaszczyznowego procesu edukacji muzycznej
Authors: Szyndler, Magdalena
Keywords: Folklor muzyczny; Edukacja muzyczna
Issue Date: 2009
Citation: J. Uchyła-Zroski (red.), "Wartości w muzyce : wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej. T. 2" (s. 57-64)
Abstract: Music folklore constitutes an integral element of a multi-level music education. Its richness is visible not only in its music (folk songs, instrumental music), lyrics (the poetics of folk songs), but also in the abundance of connections with annual rituals and family traditions (functions and context), as well as history and politics (Cieszyn, Silesia). It shapes opinions and helps to sensitize the students to the changes of a traditional folklore in the light of cultural and social ones as well as those connected with the influence of the mass media and culture in today’s world.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/824
ISBN: 9788322618288
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Szyndler_Folklor_muzyczny_jako_element_wieloplaszczyznowego.pdf375,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons