Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757
Tytuł: Metody nauczania w kształceniu literackim
Autor: Ogłoza, Ewa
Słowa kluczowe: metody edukacji literackiej; klasyfikacja metod; komunikacja lekcyjna
Data wydania: 2000
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: Anna Opacka (red.) "Interpretacje i szkoła" (S. 87-95). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji o wybranym tekście literackim wymaga od nauczyciela polonisty wyboru zarówno metody interpretacji dzieła, jak i metody zorganizowania, skupionego w 45-minutowych epizodach, procesu dydaktycznego. Wiedza merytoryczna z metodologii badań literackich pomaga nauczycielowi w wyborze metod docierania do sensów dzieła, natomiast dydaktyka literatury oferuje repertuar sposobów nauczania. Celem artykułu jest zorientowanie studentów filologii polskiej w problematyce metod edukacji literackiej i w nowszej literaturze przedmiotu. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757
ISBN: 83-226-0999-X
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ogloza_Metody_nauczania_w_ksztalceniu_literackim.pdf705,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons