Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757
Tytuł: | Metody nauczania w kształceniu literackim |
Autor: | Ogłoza, Ewa |
Słowa kluczowe: | metody edukacji literackiej; klasyfikacja metod; komunikacja lekcyjna |
Data wydania: | 2000 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | Anna Opacka (red.) "Interpretacje i szkoła" (S. 87-95). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji o wybranym tekście literackim wymaga od nauczyciela polonisty wyboru zarówno metody interpretacji dzieła, jak i metody zorganizowania, skupionego w 45-minutowych epizodach, procesu dydaktycznego. Wiedza merytoryczna z metodologii badań literackich pomaga nauczycielowi w wyborze metod docierania do sensów dzieła, natomiast dydaktyka literatury oferuje repertuar sposobów nauczania. Celem artykułu jest zorientowanie studentów filologii polskiej w problematyce metod
edukacji literackiej i w nowszej literaturze przedmiotu. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757 |
ISBN: | 83-226-0999-X |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|