http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757
Title: | Metody nauczania w kształceniu literackim |
Authors: | Ogłoza, Ewa |
Keywords: | metody edukacji literackiej; klasyfikacja metod; komunikacja lekcyjna |
Issue Date: | 2000 |
Publisher: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | Anna Opacka (red.) "Interpretacje i szkoła" (S. 87-95). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji o wybranym tekście literackim wymaga od nauczyciela polonisty wyboru zarówno metody interpretacji dzieła, jak i metody zorganizowania, skupionego w 45-minutowych epizodach, procesu dydaktycznego. Wiedza merytoryczna z metodologii badań literackich pomaga nauczycielowi w wyborze metod docierania do sensów dzieła, natomiast dydaktyka literatury oferuje repertuar sposobów nauczania. Celem artykułu jest zorientowanie studentów filologii polskiej w problematyce metod edukacji literackiej i w nowszej literaturze przedmiotu. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9757 |
ISBN: | 83-226-0999-X |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ogloza_Metody_nauczania_w_ksztalceniu_literackim.pdf | 705,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License