Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9938
Tytuł: Zmierzyć się z tekstem poetyckim na lekcji i na maturze
Autor: Jaskółowa, Ewa
Słowa kluczowe: nowa matura; poezja XX wieku; analiza tekstu
Data wydania: 2004
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Opacka (red.), "Interpretacje i nowa matura" (S. 76- 87). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Poezja XX wieku jest bardzo wdzięcznym obszarem literackich penetracji nie tylko dla badaczy literatury. Warto, by uczniowie dostrzegli w poezji ten rodzaj literackiego przekazu, który pozwala na odkrycie wielu znaczeń i sensów. W utworze poetyckim znaczenia są bardzo skondensowane i umiejętność ich odczytania to umiejętność wnikania w słowo. Najogólniej zatem można by powiedzieć, że umiejętność odczytywania poezji polega na sprawności odszyfrowania metafory. Dochodzenie do tej sprawności wiedzie przez analizę tekstu. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9938
ISBN: 83-226-1353-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jaskolowa_Zmierzyc_sie_z_tekstem_poetyckim.pdf678,51 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons