Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11296
Tytuł: CLILiG a nauczanie języka biznesu
Autor: Borek, Agata
Słowa kluczowe: integrated language-specific teaching; specialized languages; business language; narzędzia-ćwiczenia; exercise-tools
Data wydania: 2017
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Języki specjalistyczne : teoria i praktyka glottodydaktyczna" (S. 39-48). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: This article presents proposals for didactic solutions related to business language teaching, using the current CLILiG approach. According to the assumptions of CLIL, teaching the subject should correspond with the teaching of a foreign language. This assumption generates some problems, i.e. the participation of a teacher who should teach the content in a foreign language, his or her education, the selection of appropriate tools in the form of appropriate exercises, the needs of target groups, the linguistic specificity, the insufficient number of textbooks in which appropriate material has been developed etc. All these problems are added in a wider social and communication context. It is important to be aware that while learning the business language, you acquire professional competence at the same time.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11296
ISBN: 978-83-226-3238-3
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Borek_CLILiG.pdf510,51 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons