Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
Tytuł: Zasada równego traktowania w odniesieniu do dostępu do edukacji ucznia z niepełnosprawnością – wprowadzenie do problematyki
Autor: Sobas, Magdalena
Słowa kluczowe: edukacja; uczeń; niepełnosprawność; szkoła; równość; dyskryminacja
Data wydania: 2019
Źródło: Roczniki Administracji i Prawa, Nr 19 (2019), s. 67-88
Abstrakt: Tekst podejmuje tematykę szeroko rozumianego prawa do edukacji, w szczególności w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością. Stanowi analizę prawną polskich przepisów prawa gwarantujących równy dostęp do edukacji, a także przepisów międzynarodowych przeciwdziałających dyskryminacji w zakresie edukacji. Stanowi również zarys zmian w zakresie prawa oświatowego, jaki dokonał się w Polsce w ostatnich latach, a których rozwiązania są wdrażane w szkołach i przedszkolach. Podejmuje również próbę wskazania problemów praktycznych związanych z dostępem dziecka z niepełnosprawnością do edukacji, na bazie skarg zgłaszanych do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także kontroli przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
DOI: 10.5604/01.3001.0013.3584
ISSN: 1644-9126
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiA)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sobas_Zasada_rownego_traktowania.pdf530,51 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons