Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
Tytuł: | Zasada równego traktowania w odniesieniu do dostępu do edukacji ucznia z niepełnosprawnością – wprowadzenie do problematyki |
Autor: | Sobas, Magdalena |
Słowa kluczowe: | edukacja; uczeń; niepełnosprawność; szkoła; równość; dyskryminacja |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Roczniki Administracji i Prawa, Nr 19 (2019), s. 67-88 |
Abstrakt: | Tekst podejmuje tematykę szeroko rozumianego prawa do edukacji, w szczególności
w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością. Stanowi analizę prawną polskich
przepisów prawa gwarantujących równy dostęp do edukacji, a także przepisów międzynarodowych
przeciwdziałających dyskryminacji w zakresie edukacji. Stanowi również zarys
zmian w zakresie prawa oświatowego, jaki dokonał się w Polsce w ostatnich latach, a których
rozwiązania są wdrażane w szkołach i przedszkolach. Podejmuje również próbę wskazania
problemów praktycznych związanych z dostępem dziecka z niepełnosprawnością do edukacji,
na bazie skarg zgłaszanych do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także kontroli przeprowadzonych
przez Najwyższą Izbę Kontroli. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618 |
DOI: | 10.5604/01.3001.0013.3584 |
ISSN: | 1644-9126 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WPiA)
|