Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/13501
Title: | Metodologiczne problemy prowadzenia audytu informacji |
Authors: | Materska, Katarzyna |
Keywords: | informacja naukowa; audyt; metodologia prowadzenia audytu |
Issue Date: | 2011 |
Citation: | "PTINT. Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej" T. 19, nr 1-2 (2011), s. 11-19 |
Abstract: | Przez wielu badaczy audyt informacyjny sytuowany jest jako kluczowe podejoecie do
efektywnego zarz¹dzania informacj¹ w organizacjach. W referacie zaprezentowano
cztery najczêoeciej cytowane metodologie prowadzenia audytu informacji. W celu przeprowadzenia
analizy porównawczej wyró¿niono i zastosowano trzy wskaŸniki: wszechstronnooeæ
metodologii, zastosowalnooeæ oraz u¿ytecznooeæ. W rozwa¿aniach nad rol¹ i zakresem
audytu informacji wykorzystano „Macierz zakresu audytu informacji” zaproponowan
¹ przez Buchanan & Gibb (2007). Rozwa¿ono tak¿e umiejêtnooeci wymagane do
prowadzenia audytu informacji. Methodological problems of conducting the information audit. Numerous researchers
take the information audit as a key approach to effective information management
in organizations. The study presents four most often cited methodologies of conducting
the information audit. In order to perform a comparative analysis three indexes have
been distinguished and applied: methodology comprehensiveness, applicability and usefulness.
In the discussion on the role and scope of the information audit “the information
audit scope matrix” as proposed by Buchanan & Gibb (2007) is used. The skills required
to conduct the information audit are also discussed. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13501 |
ISSN: | 1230-5529 |
Appears in Collections: | Artykuły (W.Hum.)
|
Items in RE-BUŚ are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.