Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20665
Title: Autoprezentacja à rebours? Podmiot w zwierciadle wybranych (auto)narracji terapeutycznych
Authors: Ficek, Ewa
Keywords: autoprezentacja; autopromocja; wizerunek; (auto)narracje terapeutyczne
Issue Date: 2019
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: E. Biłaś-Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 61-74). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstract: The author of the article has taken interest in autobiographical narratives used in therapeutic practice, more accurately - stories of alcoholics’ drinking, commonly called (in Polish) piciorysy. Overview of the source material (i.e. statements taken from books or the Internet) has allowed to answer, among others, the following research questions: What self‑image do authors build?; Do these texts fit within the range of behaviour subordinated to image management? If yes - should we talk about self‑presentation or rather à rebours self‑presentation, considering the type of information disclosed therein (which relates to someone’s mistakes and life crises determined by alcohol dependence).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20665
ISBN: 978‑83‑226‑3668‑8
978‑83‑226‑3669‑5
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ficek_Autoprezentacja_a_rebours_podmiot_w_zwierciadle_wybranych_autonarracji_terapeutycznych.pdf480,05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons