Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20665
Tytuł: Autoprezentacja à rebours? Podmiot w zwierciadle wybranych (auto)narracji terapeutycznych
Autor: Ficek, Ewa
Słowa kluczowe: autoprezentacja; autopromocja; wizerunek; (auto)narracje terapeutyczne
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Biłaś-Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 61-74). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstrakt: The author of the article has taken interest in autobiographical narratives used in therapeutic practice, more accurately - stories of alcoholics’ drinking, commonly called (in Polish) piciorysy. Overview of the source material (i.e. statements taken from books or the Internet) has allowed to answer, among others, the following research questions: What self‑image do authors build?; Do these texts fit within the range of behaviour subordinated to image management? If yes - should we talk about self‑presentation or rather à rebours self‑presentation, considering the type of information disclosed therein (which relates to someone’s mistakes and life crises determined by alcohol dependence).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20665
ISBN: 978‑83‑226‑3668‑8
978‑83‑226‑3669‑5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ficek_Autoprezentacja_a_rebours_podmiot_w_zwierciadle_wybranych_autonarracji_terapeutycznych.pdf480,05 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons