Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4662
Title: To ludzka rzecz - pogadać..., czyli o rozmowie w reklamie
Authors: Wyrwas, Katarzyna
Keywords: język polski; dialog; komunikacja; lingwistyka
Issue Date: 2003
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: M. Kita, J. Grzenia (red.), "Porozmawiajmy o rozmowie : lingwistyczne aspekty dialogu" (S. 126-136). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Being a highly stylistic form of text, advertising stands in clear opposition to everyday conversation. Transferring the pattern of conversation into new contexts modifies their illocutionary force. The intention of conversation in advertising is the following: we say different things to one another so that you may buy our product or service. An important factor which makes advertisements credible and effective is to introduce an average person in a typical life situation.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4662
ISBN: 8322612109
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wyrwas_To_ludzka_rzecz_pogadac.pdf494,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons